Sunday 16 July 2017

מכונית Street View הופכת לגלאי דליפת גז










בארצות הברית, מערכות צינור שמובילות גז טבעי סביב ערים מרכזיות רבות התפתחו לפני מאה שנה, ורבות מהן נהרסות כעת וסובלות מדליפות. בשנים האחרונות, המחקר הראה דליפות גז נרחב סביב כמה מהערים הגדולות במדינה.


הדלפות אלו הן הסיכונים הסביבתיים והסביבתיים העיקריים. מתאן הוא גז חזק של 80 פעמים יותר גזי חממה מאשר פחמן דו חמצני, ואת הצטברות של גז אלה דליפות יוצר סיכון של פיצוץ. מלבד זאת, התפשטות מתמשכת של ערים גדולות מוביל אנרגיה מופרזת וכסף הולך לאיבוד.


הקרן להגנת הסביבה מימנה את שיקום צי כלי הרכב של Google Street View עם זיהוי של טכנולוגיית דליפת גז. בשנת 2013, כלי רכב אלה החלו ללכת ברחובות הערים הגדולות, לא לזהות דליפות, אלא גם למדוד את עוצמתם.


חוקרים מאוניברסיטת קולורדו הצטיידו במכוניות עם חיישנים מבוססי לייזר, הקולטים את האוויר ממקום אחד בפגוש מול המכונית ומשאבים אותו בצינור בתא המטען. אוויר לייזר מגלה אור אינפרא אדום על המדגם. כמו מתאן סופג אור אינפרא אדום, אז המערכת יכולה למדוד כמה צינור אור יכול להימנע על ידי מדידת כמות מתאן נוכח במדגם.


מאז המערכת עוקבת כל הזמן את האוויר, המחשב המשולב מנתח את התוצאות ומשתמש GPS כדי לקבוע כל מדידה לעשות 2000 נקודות נתונים לדקה. כדי להבטיח זאת, כל רצועה נדחפת כמה פעמים שהקוראות אינן מגיעות מכל מקור אחר, כגון ליד האוטובוס המופעל באמצעות גז.


בבוסטון, שבה חצי צינור היה למעלה מ -50 שנה, היו אסדות המתאן במרחק קילומטר מהצינור במכוניות, ואילו בשיקגו היתה דליפה בשלושה קילומטרים. באינדיאנפוליס בשנות השמונים, בשל הדליפה של התפוצצות הגז הלך במידה רבה להחלפת צינורות, היה רק ​​דליפה אחת במרחק של 200 מייל על הצינור.


למה ערים נוספות לא מחליפות צינורות? שדרוגים יקרים, 1.5 מיליון דולר ו -2 מיליון דולר ניתן להוציא במקום קילומטר אחד מן הצינור. מתקנים בדרך כלל להחליף את הצינורות שבהם יש דליפות הגדולות כאשר עוזבים את הדליפה לבד.


היוצא מן הכלל הוא בניו ג'רזי, שם המפעל הגדול ביותר של המדינה לוקח על פרויקט החלפת הצינור הראשי, הגנרל אלקטריק וגז שירות (SIG) עבד עם הקרן להגנת הסביבה ו- Google להתקין צינורות על מאות קילומטרים באזורים עירוניים. ומצא כי הניחוש שלו היה על המסלול. מתקן זה עכשיו יש תוכנית מפורטת להחליף 510 קילומטרים של צינורות על ידי 2018, הפחתת פליטות מתאן על ידי 83%

0 comments:

Post a Comment